• تهرانپارس، خیابان 212 شرقی، بعد از چهارراه 139، پلاک 144
  • 021-77327181

آشنایی با انواع روفرشی

آشنایی با انواع روفرشی

آشنایی با انواع روفرشی

با انواع روفرشی آشنا شوید

انتخاب فرش روشن باعث دلبازتر دیده شدن خانه می‌شود. اما آلودگی و کثیفی نیز از معضلات همیشگی فرش‌های روشن است. به خصوص اگر در منزل فرزند خردسال نیز داشته باشید مشکل دو چندان می‌شود و نیاز به استفاده از روفرشی کاملا محسوس خواهد بود. در این مقاله از سایت قالیشویی تهرانپارس شرق، قصد داریم به بیان نکات جالبی در مورد روفرشی و انواع آن بپردازیم، تا پایان ما را همراهی کنید.

آشنایی با انواع روفرشی

روفرشی در واقع نوعی پارچه ضخیم با طرح و نقش‌های متفاوت است که برای جلوگیری از کثیف شدن و سائیدگی فرش بر روی آن پهن می‌شود. دسته‌بندی روفرشی‌ها نیز مانند فرش‌ها بر اساس طرح و نقش، جنس، رنگ و … صورت می‌گیرد. در یک دسته‌بندی کلی می‌توان انواع روفرشی را در پنج دسته اصلی طبقه‌بندی کرد:

روفرشی کلاسیک

طرح و نقش به کار رفته در بافت این روفرشی‌ها به صورت کلاسیک و سنتی است. شباهت این نوع روفرشی به فرش دستباف بسیار زیاد بوده و از مهم‌ترین طرح‌های روفرشی‌های کلاسیک می‌توان طرح خشتی، افشان و ترنج را نام برد.

روفرشی مدرن

ظاهر مخملی شکل این روفرشی‌ها آن‌ها را بسیار زیبا و لوکس کرده است. امکان استفاده از دو طرف روفرشی یکی از نکات مثبت روفرشی‌های مدرن به شمار می‌رود.

روفرشی ابریشمی

یکی دیگر از انواع روفرشی، روفرشی ابریشمی است. زیبایی، درخشندگی و ظرافت در این نوع از روفرشی به علت استفاده از ابریشم یا پلی استر در بافت آن، بسیار زیاد بوده و استفاده از روفرشی ابریشمی می‌تواند جلوه‌ای خاص به دکوراسیون منازل شما ببخشد. چرا که زیبایی خاص و چشم نواز آن در زیباتر کردن خانه کاملا محسوس و مثال‌زدنی است.

روفرشی مخملی

روفرشی‌های مخملی دارای بافت و ساختار نسبتا ضخیمی هستند و بهترین گزینه برای محافظت از فرش در برابر تابش آفتاب به شمار می‌آیند. عمر این نوع از روفرشی‌ها طولانی است و می‌توانند برای سالیان سال وظیفه محافظت از فرش‌های نفیس شما  را بر عهده بگیرند.

روفرشی کشدار

طرح و رنگ در این نوع از روفرشی نیز بسیار زیاد است. یک کش دور تا دور این مدل از روفرشی دوخته شده و فرش به طور کامل درون آن قرار می‌گیرد. با استفاده از روفرشی کشدار دیگر با مشکلاتی نظیر جمع شدن فرش، گیر کردن و … مواجه نخواهید شد. این نوع از انواع روفرشی به دلیل استفاده آسان و کاربردی با مقبولیت عمومی زیادی همراه بوده است و استفاده از آن طرفداران خاص خود را دارد.

شستشوی انواع روفرشی
شستشوی انواع روفرشی

مهم‌ترین مزایای روفرشی

همان طور که می‌دانید شستشوی مداوم و پی در پی فرش باعث کاهش عمر مفید آن می‌شود. اما اصلا جای نگرانی نیست چرا که می‌توان با استفاده از روفرشی این مشکل را به راحتی حل نمود. با پهن کردن روفرشی بر روی فرش‌های خود می‌توانید از فرش‌های نفیس و ارزشمند به خوبی محافظت کنید. در این حالت دیگر به جای فرش کثیف با یک روفرشی کثیف سر و کار خواهید داشت و فرش شما تمیز و درخشان باقی خواهد ماند.

به این ترتیب شما خواهید توانست با هزینه کم‌تر، از فرش‌های نفیس خود مراقبت کنید و تنها با شستشوی سریع و آسان روفرشی اقدام به رفع کثیفی و آلودگی نمایید. برای این کار می‌توانید به راحتی از ماشین لباسشویی برای شستشوی روفرشی استفاده کنید. از دیگر مزایای انواع روفرشی می‌توان به محافظت از فرش در مقابل نور خورشید و گرد و غبار اشاره نمود.

همچنین افزایش طول عمر و ماندگاری فرش نیز از مهم‌ترین مزایای استفاده از روفرشی به شمار می‌رود.

نتیجه گیری

گاهی حتی با وجود استفاده از روفرشی نیز ممکن است فرش‌ها کثیف و آلوده شوند. اما نگران نباشید شما با سپردن فرش‌های خود به قدیمی ترین قالیشویی در تهرانپارس می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را در کم‌ترین زمان ممکن دریافت کنید و تمیزی روز اول را به فرش‌های خود برگردانید. برای این منظور می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه به صورت تمام وقت آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.