• تهرانپارس، خیابان 212 شرقی، بعد از چهارراه 139، پلاک 144
  • 021-77327181

راهنمای خرید مبلمان

راهنمای خرید مبلمان

راهنمای خرید مبلمان

در این مطلب با راهنمای خرید مبلمان آشنا خواهید شد.

برای خرید لوازم منزل به خصوص لوازمی با زیبایی و تناسب بالا، حساسیت‌های فراوانی وجود دارد. در این مقاله از سایت قالیشویی تهرانپارس شرق، قصد داریم نکات مهمی جهت خرید مبلمان ارائه دهیم تا بتوانید خریدی بهتر و مطمئن‌تر  را تجربه کنید، با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات خرید مبلمان

برای خرید مبلمان باید نکات متعددی را مد نظر قرار داد. این نکات را در ادامه بیان نمودیم:

در نظر گرفتن سبک مورد نظر

انتخاب سبک مبلمان به عوامل متعددی بستگی دارد. دو عامل مهم و اساسی در انتخاب سبک مبلمان شامل موارد زیر هستند:

  1. انتخاب سبک مدرن برای فضاهای کوچک‌تر
  2. انتخاب سبک کلاسیک و مدرن برای فضاهایی با ابعاد بزرگ‌تر

در نظر گرفتن ابعاد و اندازه‌های فضای موجود

برای انتخاب مبلمان، باید به فضایی که قرار است مبلمان در آن قرار داده شود نیز توجه کنید. اگر فضای نشیمن و پذیرایی شما بزرگ باشد، از گزینه‌های متعددی می‌توانید برای خرید مبلمان استفاده کنید. اما برای فضاهای کوچک‌تر بهتر است مبلمان ظریف‌تر و کوچک‌تری را برای فضای مورد نظر خود انتخاب کنید.

در نظر گرفتن رنگ مناسب مبلمان

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین نکات در خرید مبلمان است. رنگ مبلمان باید با رنگ سایر لوازم منزل تناسب داشته باشد. رنگ‌های خنثی مانند کرم، طوسی و … معمولا زیبایی چشمگیری را ایجاد می‌کنند و همخوانی خوبی با تمام لوازم منزل دارند.
انتخاب مناسب‌ترین جنس رویه مبلمان

جنس رویه یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید مبل باید در نظر گرفت. توجه به این نکته برای انتخاب مبلمان منازل، ادارات و اماکن پر رفت و آمد بسیار حائز اهمیت است. رویه چرمی یا نانو می‌تواند انتخاب مناسبی برای مبلمان فضاهای پرتردد باشد. برای اماکن کم تردد و منازل، مبلمان با روکش پارچه‌ای، کتان و یا مخملی انتخاب مناسبی است.

انتخاب مناسب‌ترین طرح پارچه

اگر قصد انتخاب پارچه طرح‌دار برای مبلمان منزل خود را دارید بهتر است طرحی متناسب با رنگ سایر لوازم منزل خود نظیر فرش، پرده و … را در نظر بگیرید. بهترین انتخاب این است که حداقل طرح یک یا دو صندلی را ساده انتخاب کنید تا تعادل نسبتا مناسبی با گزینه‌های طرح‌دار ایجاد شود.

راحتی مبل

برای اطمینان از راحتی مبل باید از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید. استانداردهای لازم مبلمان شامل موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از زاویه مناسب برای کمر
  • قرار گرفتن گردن در زاویه مناسب
  • متناسب بودن قسمت نشیمن
  • بالا بودن کیفیت متریال

برخورداری از کیفیت مناسب

در هنگام خرید مبلمان از نوع فوم، الیاف و نوع متریال به کار رفته در داخل مبلمان مطلع شوید، زیرا نوع متریال در کیفیت و طول عمر مبلمان بسیار موثر است. از استحکام چهارچوب مبلمان و مقاومت کلاف به کار رفته در ساخت مبل نیز اطمینان حاصل کنید.

اهمیت خرید مبلمان خوب
اهمیت خرید مبلمان خوب

به نوع کاربری مبل توجه کنید

برای فضاهای خصوصی و نیمه رسمی می‌توانید از مبلمان راحتی و یا نیمه راحتی استفاده کنید. برای فضاهای کوچک از نوع ظریف مبلمان و برای فضاهای بزرگ نیز از مبلمان ال شکل می‌توان بهره برد.

 مد نظر قرار دادن قابلیت شستشوی مبل

قابلیت شستشو یکی دیگر از نکات مهم و ضروری در انتخاب لوازم منزل است. برخی از روکش‌های مبلمان غیر قابل شستشو می‌باشند اما برخی از آن‌ها که از مواد نانو ساخته شده‌اند به راحتی با یک پارچه نمدار تمیز می‌شوند.

مناسب‌ترین تعداد مبل

توجه به تعداد مناسب مبل یکی دیگر از نکات مهمی است که هنگام خرید مبلمان باید به آن توجه کرد. بهترین روش انتخاب مبل بر اساس تعداد افراد است. برای مثال برای افراد با تعداد کم بهتر است یک کاناپه سه نفره و دو مبل یک نفره را خریداری کنید. با افزایش تعداد افراد می‌توانید تعداد مبل‌های یک نفره را افزایش دهید.

جمع بندی

در این مقاله نکات مهمی جهت خرید بهترین نوع مبلمان بیان شد. مبلمان نیز مانند فرش و موکت باید به طور مرتب برای شستشو به قالیشویی‌ها مطمئن و معتبر سپرده شوند. بهترین قالیشویی تهرانپارس با ارائه بهترین و به روزترین خدمات آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.