• تهرانپارس، خیابان 212 شرقی، بعد از چهارراه 139، پلاک 144
  • 021-77327181

روش صحیح استفاده از شامپو فرش

روش صحیح استفاده از شامپو فرش

روش صحیح استفاده از شامپو فرش

آشنایی با روش صحیح استفاده از شامپو فرش

با نزدیک شدن به فصل بهار اغلب افراد به دنبال خانه تکانی هستند و در این میان یکی از مهم‌ترین وسایل جهت شستشو فرش‌ها است. برخی اوقات میزان کثیفی فرش آنقدر زیاد نیست که به فکر قالیشویی باشید، در این مواقع می‌توان به فکر استفاده از شامپو فرش بود. در این مطلب از سایت قالیشویی تهرانپارس شرق شما را با روش صحیح کشیدن آن آشنا می‌کنیم.

مزایای استفاده از شامپو فرش

شامپو فرش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از بهترین آن‌ها برای از بین بردن لکه و کثیفی روی فرش، مواد نانو‌دار است. شما برای رفع آلودگی و لکه‌های روی فرش و مبلمان خود می‌توانید از شامپو فرش‌های نانو استفاده کنید. استفاده از آن‌ها مزایای زیادی را به همراه دارد. در ادامه مهم‌ترین مزایای آن را بیان کردیم:

فرش در مدت زمان کوتاه شسته می‌شود.

فرش به روشی آسان شستشو داده می‌شود.

لکه‌های روی فرش و مبلمان را از بین می‌برد.

 سریع خشک می‌شود.

به شستشو و آبکشی فرش نیازی نیست.

امکان تمیز کردن ریشه‌های فرش فراهم است.

فرش با کم‌ترین میزان آسیب شسته می‌شود.

معایب استفاده از شامپو فرش

برخی از شامپو فرش‌ها که دارای برند معتبری نیستند برای سلامت انسان مضر بوده و در صورت قرارگیری در معرض بخار این ماده شیمیایی، مشکلات تنفسی و پوستی ایجاد می‌شوند. به این نکته توجه کنید که استفاده از مواد اسیدی و شوینده‌های قوی برای سلامت مناسب نیستند و لذا توصیه می‌شود در زمان استفاده از شامپو فرش حتماً درب و پنجره‌ها را باز بگذارید. استفاده از دستکش نیز از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند.

بسیاری از انواع شامپو فرش‌ها باعث آسیب به بافت و رنگ فرش می‌شوند و بافت آن کدر و کهنه به نظر می‌رسد. اگر دارای نوع دستبافت هستید شامپوهایی که بسیار قلیایی هستند برای این مدل مناسب نیستند و موجب آسیب به الیاف آن می‌شوند. استفاده نادرست از شامپو باعث می‌شود تا روی فرش لکه‌هایی ایجاد شود. اگر هنگام استفاده، فرش‌ها خیس شوند در معرض پوسیدگی قرار گرفته و عمر آن کوتاه می‌شود.

استفاده از شامپو به مقدار نامناسب حالت چسبنده‌ای را روی فرش ایجاد می‌کند و به دنبال آن آلودگی‌های بیشتری جذب آن می‌شوند و بیشتر ظاهر آن را کثیف نشان می‌دهد. همچنین پیچ و تابی که روی تار و پود ایجاد می‌شود، ظاهر فرش شما را تغییر می‌دهد.

نحوه استفاده

استفاده باید کاملا اصولی انجام شود تا ظاهر و باطن فرش آسیب نبیند. مراحل این کار را در ادامه بیان کردیم:

در قدم اول شامپو را با مقداری آب جوش ترکیب کنید. این میزان با توجه به اندازه فرش یا محدوده‌ای که قصد تمیز کردن آن را دارید، متفاوت خواهد بود.

سپس یک برس نرم یا پارچه مخصوص کتان را بردارید و به کفی حاصل از ترکیب شامپو و آب آغشته کنید. روی پرزهای لطیف فرش زیادی فشار وارد نکنید. با حرکت‌هایی آرام تمام قسمت‌های آن را شامپو بزنید. اجازه دهید نیم ساعت تا چهل دقیقه، کف شامپو به خرد فرش برود و تمام آلودگی‌ها را جذب خود کند. سپس روی سطح فرش را جارو بکشید.

استفاده از شامپو فرش
استفاده از شامپو فرش

نحوه استفاده برای موکت

تمیزی موکت نیز همانند تمیز کردن فرش است. برای این کار محلول حاصل از ترکیب شامپو و آب را درست کنید. سپس با اسفنج یا برس نرم به سطح موکت بکشید. اکنون یک دستمال مرطوب بردارید و سطح موکت را از مواد شوینده پاک کنید. به دلایل این که موکت‌ها از الیاف گوناگونی تولید شدند، برای شستشو موکت، از نوعی با الیاف سازگار با موکت استفاده کنید، با این کار کم‌ترین آسیب را به آن وارد خواهید کرد.

نتیجه گیری

استفاده از شامپو فرش برای مواقعی که قصد سپردن فرش‌های خون به قالیشویی را ندارید بسیار گزینه مناسبی است. در این مطلب از سایت قالیشویی تهرانپارس شرق شما را با مراحل اصولی آن آشنا نمودیم. شما برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش نیز می‌توانید از شامپو استفاده کنید. برای شستشوی انواع فرش خود می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.