• تهرانپارس، خیابان 212 شرقی، بعد از چهارراه 139، پلاک 144
  • 021-77327181

فرایند شستشوی فرش در قالیشویی چگونه است؟

فرایند شستشوی فرش در قالیشویی چگونه است؟

فرایند شستشوی فرش در قالیشویی چگونه است؟

آشنایی با فرایند شستشوی فرش در قالیشویی

از بین تمامی لوازم خانه، فرش‌ها به دلیل تردد و رفت و آمد، به سرعت لکه و کثیف می‌شوند. در گذشته، اغلب افراد خودشان فرش‌ها را در خانه شستشو می‌کردند که این کار برایشان دردسر زیادی ایجاد می‌کرد. اما امروزه، با وجود مراکز قالیشویی متعدد، می‌توان بدون نگرانی انواع فرش را به آن‌ها سپرد. این مراکز با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، به شستن و خشک کردن فرش‌ها می‌پردازند تا بهترین نتیجه را به مشتریان خود ارائه دهند. در این محتوا از قالیشویی تهرانپارس شرق به فرایند شستشوی فرش در قالیشویی چگونه است،‌ می‌پردازیم.

مشکلات شستشوی خانگی فرش

شستشوی فرش‌ها در خانه ممکن است با مشکلاتی همراه باشد که می‌توان با روش‌های مناسبی از آن‌ها پیشگیری کرد. به عنوان مثال، خشک نشدن کامل فرش‌ها و باقی ماندن رطوبت می‌تواند باعث رشد قارچ و پوسیدگی فرش‌ها شود. اما با استفاده از مراکز قالیشویی حرفه‌ای، این مشکلات قابل حل هستند.

مراحل شستشو فرش در قالیشویی

وقتی احساس کردید فرش‌های شما نیاز به شستشو دارند، بهترین راه این است که از وب‌سایت یک قالیشویی معتبر و مشهور شماره تماس آن را پیدا کنید و با آن‌ها تماس بگیرید. پس از تماس، تیم حمل و نقل قالیشویی برای جمع‌آوری و تحویل فرش به نزد شما می‌آید. برای فرش‌های دست‌باف، یک کارشناس هم برای بررسی وضعیت و نیازهای آن به محل می‌آید. پس از بررسی‌ها، فرش تحویل گرفته شده و قبض به شما تحویل داده می‌شود. در ادامه مراحل شستشو در قالیشویی را بیان می‌کنیم:

غبارگیری فرش

روش کار قالیشویی به این صورت است که ابتدا با استفاده از تجهیزات مخصوص، فرش از گرد و غبار پاکسازی می‌شود. در قالیشویی‌های حرفه‌ای این کار با استفاده از دستگاه‌های مدرن و با دقت انجام می‌شود تا به هیچ وجه به الیاف فرش آسیبی وارد نشود. انجام این کار در منزل توصیه نمی‌شود، به خصوص برای افرادی که به آلرژی دچار هستند.

از آن جایی که جاروهای دستی و برقی، مکش قوی ندارند و تکان دادن شدید فرش آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کند، بهتر است که غبارگیری فرش توسط کارشناسان متخصص انجام شود. قبل از شروع هرگونه عملیات، وضعیت فرش بررسی شده و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، اقدام به پاکسازی آن می‌شود.

شستشو فرش

شستشوی فرش یکی از مراحل حساس و اصلی در قالیشویی است. اصولاً باید توجه داشت که شستشوی فرش دستباف و فرش‌های ابریشمی نیاز به روش‌های خاص دارند تا از آسیب و از بین رفتن زیبایی جلوگیری شود. استفاده از مواد شوینده نامناسب می‌تواند باعث آمیخته شدن رنگ‌ها و از بین رفتن جلوه فرش گردد. از طرفی، شستشوی فرش با دستگاه می‌تواند به طور دقیق و تخصصی انجام شود و از آسیب به تار و پود فرش جلوگیری کند. همچنین، مواد آلوده و پرزهای میکروسکوپی در الیاف فرش نیازمند روش‌های خاص شستشو هستند که تنها در قالیشویی قابل انجام است.

آبکشی کردن فرش

یکی از مراحل حیاتی در فرش‌شویی، آبکشی و آبگیری است. در این مرحله، با استفاده از فشار آب و دستگاه‌های ویژه مانند سانتریفیوژ، فرش‌ها آبکشی و خشک می‌شوند. این دستگاه‌ها شبیه به استوانه‌های بزرگ هستند که با چرخش، فرش‌ها را خشک می‌کنند.

خشک کردن فرش‌ها

مرحله آخر در قالیشویی خشک کردن فرش است، در روش سنتی، فرش روی سطح زمین باز می‌ماند تا به تدریج خشک شود. اما این روش دارای معایب زیادی است. به این دلیل که در فصل‌های سرد سال، زمان زیادی برای خشک شدن می‌برد و حتی ممکن است فرش در معرض باران و برف قرار بگیرد. همچنین، این روش موجب ورود حشرات و جانوران موذی به فرش شده و باعث پوسیدگی و بوی نامطبوع آن می‌شود.

فرایند شستشوی فرش در قالیشویی
فرایند شستشوی فرش در قالیشویی

ارسال فرش

فرش به طریقی دقیق و حساس درون یک نایلون پیچیده می‌شود و سپس به ماموران حمل و نقل سپرده شده تا آن را به مشتریان تحویل دهند.

توجه داشته باشید که فرآیند شستشوی فرش در هر شهر ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی تمامی مراحلی که گفته شد باید انجام شود. در برخی موارد، شاید از دستگاه‌های خودکار به جای دستی استفاده شود یا برعکس.

نتیجه گیری

استفاده از مراکز قالیشویی برای شستشوی فرش‌ها دارای مزایای زیادی است و می‌تواند به عمر و کیفیت آن‌ها کمک کند. همچنین، این روش نقش مهمی در تمیزی و صحت منزل ایفا می‌کند و از مشکلات شستشوی خانگی پیشگیری خواهد کرد. بنابراین، استفاده از خدمات بهترین قالیشویی نزدیک اتوبان باقری برای شستشوی فرش‌ها توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.