• تهرانپارس، خیابان 212 شرقی، بعد از چهارراه 139، پلاک 144
  • 021-77327181

نحوه انتخاب فرش مناسب براساس دکوراسیون

نحوه انتخاب فرش مناسب براساس دکوراسیون

نحوه انتخاب فرش مناسب براساس دکوراسیون

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون

هنر فرش‌ و اهمیت بی‌نظیر آن در دکوراسیون، نیاز به دقت و حوصله دارد. بسیاری از مردم به انتخاب فرش مناسب برای خانه‌ توجه کافی نمی‌کنند و این انتخاب اشتباه ممکن است به هدر رفتن وقت و هزینه‌ آن‌ها منجر شود. فرش‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون خانه هستند و هر کدام از آن‌ها، با طرح و رنگ و جنس متفاوت خود، یک فضای منحصر به فرد را ایجاد می‌کنند. بهتر است فرش را با توجه به نوع دکوراسیون خانه و نیازهای کاربری انتخاب کرد. فرشی که برای اتاق نشیمن مناسب است، برای اتاق خواب مناسب نخواهد بود. بنابراین، در انتخاب فرش باید به نکاتی توجه کرد. در این محتوا از وب سایت قالیشویی تهرانپارس شرق به نحوه انتخاب فرش مناسب براساس دکوراسیون می‌پردازیم.

چگونگی انتخاب فرش مناسب بر اساس دکوراسیون

فرش یکی از مواردی بوده که به ندرت جایگزین می‌شود و این موضوع به دلیل قیمت گران آن است، پس در انتخاب فرش مناسب باید دقت کرد. انتخاب یک فرش مناسب می‌تواند جلوه‌ دکوراسیون خانه را چند برابر کند و به فضای خانه شخصیت ببخشد. اگر قصد تغییر فضای داخلی یا خرید جهیزیه را دارید، اولین چیزی که باید تهیه کنید فرش است. قبل از انتخاب فرش، سبک دکوراسیون منزل را مشخص کنید، فرش مورد نظرتان را با توجه به دکوراسیون منزل و اتاق‌ها بخرید و سایر وسایل منزل را با آن هماهنگ کنید تا طراحی دکوراسیون آسان شود. در ادامه به برخی از روش‌های انتخاب فرش بر اساس دکوراسیون خواهیم پرداخت:

انتخاب فرش‌ها بر اساس مبلمان

همیشه هماهنگ کردن مبلمان و فرش به تنهایی کافی نیست تا دکوراسیون خانه زیبا به نظر برسد. اگر مبلمان شما رنگ قهوه‌ای دارد، خرید فرش با زمینه کرم، شکلاتی یا شکلاتی تیره می‌تواند منجر به جلوه‌ تاریک و ملال‌آور در اتاق شما شود. برای انتخاب رنگ فرش مناسب با مبلمان، بهتر است رنگ فرش شما با رنگ مبلمان تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر مبلمان شما رنگ قهوه‌ای دارد، بهتر است فرشی با زمینه کرمی را انتخاب کنید.

انتخاب فرش‌ها بر اساس رنگ دیوار

در این روزها، با ورود انواع مختلف کاغذ دیواری به بازار، دیوارهای خانه‌ها دیگر به شکل ساده‌ای نیستند و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی را به خود گرفته‌اند. باید بدانید که بهترین روش برای انتخاب رنگ فرش مناسب با دیوارهای خانه، استفاده از رنگ‌های مکمل است. به عنوان مثال، اگر کاغذ دیواری‌های خانه شما رنگ‌های نسکافه‌ای، آبی روشن، طلایی و صورتی روشن دارند، بهتر است فرش‌هایی با زمینه‌های کرمی، گردویی، گلبهی، مشکی یا آبی روشن انتخاب کنید.

انتخاب فرش مناسب هر اتاق

فرش‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون خانه هستند و هر کدام از آن‌ها، با طرح و رنگ و جنس متفاوت خود، یک فضای منحصر به فرد را ایجاد می‌کنند. انتخاب فرش مناسب برای هر اتاق، می‌تواند به ایجاد یک فضای زیبا و مناسب کمک کند که به شرح زیر هستند:

فرش پذیرایی

از آن جایی که نشیمن یکی از نقاط فعالیت بیشتر اعضای خانواده است، بهتر بوده یک فرش مقاوم و قابل شستشو انتخاب کنید. به ویژه برای خانواده‌هایی که بچه یا حیوانات خانگی دارند، این مورد بسیار حیاتی است. بنابراین، بهتر است که فرش نشیمن از موادی مانند پشم یا مواد مصنوعی ساخته شده باشد.

فرش اتاق خواب

برخلاف اتاق نشیمن، انتخاب فرش برای اتاق خواب باید با سلیقه و سبک شما همخوانی داشته باشد. اتاق خواب مکانی است که باید آرام و آرامش‌بخش باشد. بنابراین می‌توانید از الگوها و پارچه‌های نرم مانند ابریشم یا ویسکوز یا حتی مخمل استفاده کنید.

فرش آشپزخانه

با توجه به فضای محدود در راهروها و آشپزخانه، بهتر است از قالیچه استفاده کنید. این قالیچه‌ها در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند اما شکل اصلی آن‌ها مستطیلی است. این مناطق دارای تردد زیادی هستند، بنابراین باید یک قالیچه مقاوم برای آن‌ها انتخاب کنید.

نحوه انتخاب فرش مناسب
نحوه انتخاب فرش مناسب

نتیجه گیری

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل نیازمند بررسی دقیق و دقت بالا است. هماهنگی فرش با سبک دکوراسیون، ابعاد مناسب  و هماهنگی با دیگر وسایل دکوراسیونی از اصول اساسی در انتخاب و استفاده از فرش‌ها هستند. با رعایت این نکات، می‌توانید فضای زندگی خود را زیبا و آرامش‌بخش کنید. جهت شستشوی انواع فرش خود می‌توانید به بهترین قالیشویی میدان پروین تهرانپارس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.