• تهرانپارس، خیابان 212 شرقی، بعد از چهارراه 139، پلاک 144
  • 021-77327181

رفع بوی نم فر‌ش

رفع بوی نم فر‌ش

رفع بوی نم فر‌ش

راه های رفع بوی نم فر‌ش

یکی از بدترین اتفاقات هنگام راه رفتن روی فرش‌های خانه یا محل کار بوی نم و رطوبت در فرش است. این بو بسیار آزاردهنده بوده و گاهی افراد به فکر تعویض فرش‌های خود می‌افتند. در این راستا اطلاعاتی کامل در خصوص رفع بوی نم فر‌ش در این مطلب از وب سایت قالیشویی تهرانپارس شرق بیان می‌کنیم.

چرا بوی نم فرش ایجاد می‌شود؟

بوی نم فرش به علت جمع شدن کپک، قارچ و درنهایت بوی رطوبت ایجاد شده توسط آبی که روی فرش ریخته می‌شود، است. همچنین، شستشوی نامناسب فرش در قالیشویی و باقیماندن مواد شوینده روی آن می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع فرش شود. اگر فرش برای مدت طولانی خیس بماند، ممکن است بوی نم بگیرد. این نکته را در نظر بگیرید که باید به بوی بد فرش توجه کنید زیرا وجود کپک و باکتری در فرش می‌تواند براب سلامتی شما و کودکان خطرناک باشد. تغییر بوی فرش به تغییر هوای کل خانه منجر می‌شود، اما نگران نباشید؛ با استفاده از راهکارهایی می‌توان این بو را رفع کرد.

رفع بوی نم فرش

همانطور که گفته شد، بوی نم فرش به دلیل تجمع آب در بین تار و پود آن ایجاد می‌شود که ممکن است ناشی از شستشوی نامناسب یا خیس ماندن فرش در طولانی مدت باشد. این بو هوای خانه را آلوده می‌کند، بنابراین بهتر است برای رفع این مشکل اقداماتی انجام دهید و از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. ابتدا ناحیه خیس فرش را خشک کنید. بوی کپک نشان‌دهنده وجود رطوبت بیش از حد است، بنابراین در اولین قدم باید این ناحیه را خشک کنید.
  2. سپس فرش را با جاروبرقی جارو کنید تا گردو خاک‌های موجود در آن پاک شود. پس از انجام این مرحله، می‌توانید از یکی از موادی که در ادامه ذکر خواهد شد استفاده کنید تا بوی نم فرش را از بین ببرید.

جوش شیرین

برای از بین بردن بوی نم فرش جوش شیرین نیز مفید است. این ماده در بیشتر خانه‌ها وجود دارد و می‌توانید از آن برای تمیز کردن وسایل خانه استفاده کنید. استفاده از جوش شیرین بوی بد را خنثی می‌کند. برای استفاده از این روش، مقدار کمی جوش شیرین را روی قسمتی که بوی نم گرفته، بریزید و با فرچه پخش کنید. سپس حداقل ۲۴ ساعت آن را روی فرش بگذارید و آن را پاک کنید.

شامپو فرش

استفاده از شامپو فرش یک روش موثر برای از بین بردن بوی نم فرش است. برای این کار، مقدار کمی شامپو را روی قسمتی که بوی نم گرفته است، بریزید و به مدت حداقل ۲۰ دقیقه خیس بخورد. در این مدت می‌توانید از یک فرچه استفاده کرده تا شامپو را به طور یکنواخت پخش کنید. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب سطح فرش را به خوبی پاک کنید و سپس آن را جارو بکشید.

مخلوط آب و سرکه

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی نم فرش مخلوط آب و سرکه است. برای این منظور، دو فنجان آب را با سرکه سفید مخلوط کنید و درون یک شیشه‌شوی بریزید. سپس این محلول را روی قسمتی از فرش که بوی نم گرفته، بپاشید. با این حال، توجه داشته باشید که استفاده از این محلول بیش از حد ممکن است به جای از بین بردن بو، رشد کپک را تشدید کند.

بوی نم فر‌ش
بوی نم فر‌ش

مخلوط جوش شیرین و بوراکس

استفاده از مخلوط جوش شیرین و بوراکس هم یک روش موثر است. برای تهیه این مخلوط، نصف فنجان بوراکس را با یک فنجان جوش شیرین مخلوط کرده و به آن ۱۵ تا ۲۰ قطره اسانس اضافه کنید. سپس این مخلوط را روی قسمتی که بوی نم گرفته است بریزید و حداقل یک ساعت روی فرش بماند. در نهایت، با استفاده از جاروبرقی پودر را به‌ صورت کامل از روی فرش پاک کنید.

لیمو ترش

همچنین می‌توانید از لیمو ترش برای از بین بردن بوی نم فرش استفاده کنید. برای این کار، یک لیمو ترش را از وسط نصف کنید و آن‌ها را به مدت دو ساعت روی قسمتی از فرش که بوی بد می‌دهد قرار دهید.

نتیجه گیری

در این مطلب از وب سایت قالیشویی تهرانپارس شرق با انواع روش‌های خانگی برای رفع بوی نم فر‌ش آشنا شدید. در صورتی که این بو با این روش‌ها از بین نرفت باید فرش خود را به قدیمی ترین قالیشویی در تهرانپارس بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.