• تهرانپارس، خیابان 212 شرقی، بعد از چهارراه 139، پلاک 144
  • 021-77327181

شستشوی روتختی در منزل

شستشوی روتختی در منزل

شستشوی روتختی در منزل

همه چیز درباره شستشوی روتختی در منزل

یکی از بدترین رخدادها در طول زندگی کثیفی روتختی و نگرانی برای تمیز کردن آن است. مخصوصاً اگر کثیفی مقاوم و قدیمی شده باشد. در این مطلب از وب سایت قالیشویی تهرانپارس شرق به نکات و مواردی برای شستشوی روتختی در منزل می‌پردازیم.

نحوه شستشوی روتختی در منزل

شما به راحتی می‌توانید روتختی کثیف و دارای لک را در منزل بشویید و با دانستن نکاتی مربوط به شستشوی اصولی بهترین تجربه را خواهید داشت. نحوه شستشو به شرح زیر است:

بررسی برچسب روتختی

برای شستشو ابتدا برچسبی که بر روی روتختی قرار دارد را مطالعه کنید. این برچسب حاوی اطلاعاتی از قبیل نحوه شستشو،  نوع مواد شوینده، درجه آب و نحوه خشک کردن روتختی می‌باشد و شما می‌توانید با خواندن نو، روش شستشو را به درستی انتخاب کنید. اگر روی برچسب توصیه شده بود که روتختی را با روش‌های خاصی مورد شستشو قرار دهید و امکان انجام آن‌ها در منزل نبود حتما به قالیشویی مراجعه کنید تا روتختی شما دچار مشکلاتی نشود.

رفع لکه‌ها

سپس اقدام به از بین بردن لکه‌ها کنید. رفع لکه‌ها قبل از شستشو کامل روتختی، به تمیز و براق‌تر شدن آن کمک بسیار زیادی می‌کند. برای این کار از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید.

شستشو با لباسشویی

اگر قصد دارید روتختی را با لباسشویی بشویید به  تنظیمات آن توجه کنید و درجه آب، مقدار زمان شستشو، فشار آب و… را براساس برچسب تنظیم نمایید.

خشک کردن روتختی

برای این کار با لباسشویی درجه خشک کن را در پایین‌ترین درجه قرار دهید تا از آسیب دیدن روتختی و لباسشویی جلوگیری شود.

آیا شستشوی روتختی در منزل امکان‌پذیر است؟

روتختی‌ها انواع مختلفی دارند و برای شستشو آن‌ها باید به نکات خاصی توجه کرد که در ادامه این نکات را براساس نوع روتختی بیان نمودیم:

شستشوی روتختی ابریشمی در منزل

روتختی‌های ابریشمی مقاومت و استحکام بالایی دارند، ولی الیاف آن‌ها حساس و ظریف هستند و اگر هنگام شستشو به برخی نکات توجه نشود، ممکن است آسیب ببیند. برای شستن روتختی‌های ابریشمی در منزل به نکات زیر دقت کنید:

  • توجه نمایید که آب سرد باشد و مواد شوینده ملایم استفاده کنید.
  • از شستن آن با پارچه‌های دیگر خودداری کنید.

شستشوی روتختی کتان در منزل

برای شستشو این نوع روتختی از آب گرم و شوینده‌های آنزیم‌دار به هیچ وجه استفاده نکنید، به دلیل این که باعث چروک شدن سطح روتختی می‌شود‌. اگر تصمیم به شستشو روتختی کتان خود دارید، شستن آن را به قالیشویی معتبر بسپارید، زیرا شستشوی این نوع روتختی مقداری سخت است.

شستشو روتختی ساتن در منزل

برای شستشو نوع ساتن ابتدا باید برچسب مخصوص آن را مطالعه کنید. روتختی ساتن دارای انواع مختلفی است و برخی از آن‌ها از جنس پلی استر هستند و به راحتی می‌توانید شستشوی این نوع را انجام دهید. ولی اگر جنس روتختی ساتن از نوع ابریشم باشد، بهتر بوده آن را به قالیشویی معتبر و حرفه‌ای بسپارید. زیرا جنس این نوع پارچه خاص‌تر است و اگر آسیب ببیند باعث کاهش کیفیت آن می‌شود.

شستشو روتختی تور و دانتل در منزل

روتختی‌های تور و دانتل حساس‌تر و ظریف هستند و بهتر است هر چند وقت یک بار اقدام به شستن آن‌ها کنید. برای شستش. این نوع روتختی، درجه لباسشویی را به صورت ملایم قرار داده و با آب سرد و مواد شوینده ملایم روتختی را بشویید.

شستشوی روتختی
شستشوی روتختی

شستشو روتختی نخ پنبه‌ای در منزل

اگر روتختی نخ پنبه‌ای به درستی شسته نشود، دچار تغییر حالت و آب رفتن می‌شود. به همین دلیل سعی کنید روتختی نخ پنبه‌ای را بیشتر با دست و با آب ولرم بشویید و از شوینده‌های قوی و آنزیم‌دار استفاده نکنید. این نوع روتختی را در کل زیاد نشویید، به دلیل این که با شستن زیاد رنگ آن کم رنگ‌تر شده و کهنه‌تر دیده می‌شود.

نتیجه گیری

در این مطلب از وب سایت قالیشویی تهرانپارس شرق یکی از قدیمی ترین قالیشویی در تهرانپارس شما را با نحوه شستشوی انواع روتختی آشنا نمودیم. در صورتی که به دنبال مجموعه‌ای متعهد و کاربلد هستید می‌توانید روی اعتبار و تجربه قالیشویی تهرانپارس حساب باز کنید. این کارخانه بزرگ سالیان سال است که در زمینه شستشوی انواع فرش، میلمان، روتختی و … فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.